Missie en visie
Onze missie en visie zijn geformuleerd op basis van inbreng van het hele team. Ze komen voort uit onze gezamenlijke overtuigingen.
We willen deze missie en visie nadrukkelijk en als team uitdragen. Missie en visie vormen het fundament van ons handelen.
Missie
Onze praktijk staat voor ‘Professionele en persoonlijke zorg in een modern jasje’.
PROFESSIONEEL: We willen dat onze patiënten kunnen vertrouwen op huisartsenzorg van goede kwaliteit, volgens de laatste inzichten en richtlijnen. Zorg die voldoet aan de huidige wet- en regelgeving.
PERSOONLIJK: We willen dat patiënten zich bij ons welkom voelen, zich gehoord voelen. We streven ernaar onze patiënten in hun context te (leren) kennen. Zodat we hun gezondheid in een breder perspectief kunnen plaatsen en daarop in kunnen spelen bij onze zorgverlening. Onze zorg moet passen bij de specifieke mens tegenover ons: soms zal het gaan om het identificeren of behandelen van een kwaal of aandoening. Soms zullen we meer als gids optreden en de patiënt faciliteren om zoveel mogelijk de eigen regie te voeren.
MODERN: We staan open voor nieuwe ontwikkelingen en mogelijkheden. We blijven leren en vernieuwen. Steeds maken we daarbij de afweging: past dit bij onze praktijk en binnen onze visie? Zo ja, dan omarmen we het.
Visie
We willen onze missie verwezenlijken door de volgende begrippen te koesteren:
DESKUNDIGHEID: Om hoogwaardige zorg te kunnen leveren, maken we gebruik van de talenten van de medewerkers en gaan deze verder ontwikkelen. Om onze patiënten goed te kunnen informeren, willen we op de hoogte zijn van de laatste inzichten. We faciliteren en stimuleren scholing en zelfontwikkeling. In de toekomst willen we actief gaan participeren in opleiding en eventueel onderzoek.
KLEINSCHALIGHEID: Een klein team heeft als voordeel dat de overleglijnen kort zijn. Dat maakt ons wendbaar, herkenbaar en benaderbaar.
BENADERBAARHEID: We willen zo min mogelijk barrières voor contact opwerpen. Daarom bieden we verschillende contactmogelijkheden, ruime openingstijden, een bemand loket, een open telefoonlijn, e-health en zo kort mogelijke wachttijden.
SFEER: Een gevoel van vertrouwen en veiligheid vinden we onontbeerlijk om goede zorg te kunnen leveren. Daarom willen we doorlopend werken aan teamspirit, bejegening, respect en betrokkenheid. In ons dagelijks werk in de praktijk willen we dit ook uitstralen.
AANDACHT: We streven ernaar om rust, tijd en ruimte te creëren voor onze contacten met elkaar en met onze patiënten.
STRUCTUUR: Helderheid in communicatie, afspraken en taakverdeling. Zowel onderling als naar patiënten als naar externe partijen, zodat wederzijdse verwachtingen duidelijk zijn. We willen onze zaken op orde hebben.
CONTINUÏTEIT: We willen de zorg niet teveel versnipperen. Taakverdeling en delegatie zal daarom zoveel mogelijk volledige taken omvatten. Dus niet teveel mensen die zich met hetzelfde probleem van dezelfde patiënt bezighouden.
SAMENWERKING: Samenwerken met elkaar als team, met andere zorgverleners, en met onze patiënten. Door goed samen te werken, kunnen we wegwijzer/gids zijn en de continuïteit van zorg verbeteren.
KOSTENEFFECTIVITEIT: In een moderne, eigentijdse praktijk is het belangrijk dat we verantwoord met gemeenschapsgeld omgaan. Met andere woorden: een financieel verantwoorde praktijkvoering en een financieel gezonde praktijk.
DUURZAAMHEID: Omdat we ook de volgende generaties een gezond leven gunnen, laten we het aspect duurzaamheid in onze keuzes meewegen.